Raspberry ketone

Saturday 15 September 2012

Apa itu adiponectin

Soalan   : Apa itu Adiponectin?
Jawapan: Adiponectin adalah hormon yang bertanggungjawab dalam metabolisma lemak (fat metabolism). Paras Adiponectin yang tinggi mempercepatkan proses penguraian lemak(lipolisis), melambatkan penyerapan lemak dari usus.

Soalan   :Bagaimana Raspberry Ketone menurukan berat badan?
Jawapan:Raspberry ketone bertindak dengan meningkatkan hormon Adiponectin yang biasanya berada pada paras rendah bagi individu obes dengan mengurai lemak (lipolisis).

Soalan   : Adakah Respberry Ketone boleh digunakan bagi individu atau
pengidap Diabetes?
Jawapan : Individu Diabetes didapati mempunyai paras Adiponectin yang rendah dalam badan.Raspberry Ketone  bertindak sebagai anti-diabetik dengan penurunan glukos dalam darah bagi individu normal. Ia juga akan menurunkan paras glukos dan meningkatkan insulin sensitiviti bagi individu diabetes.

Soalan   : Bolehkan pengidap Darah Tinggi mengambil Raspberry Ketone?
Jawapan : Pengidap Tekana Darah Tinggi boleh mengambil Raspberry Ketone malah membantu mengurangkan Tekanan Darah Tinggi dengan pengkatan hormon Norepineprine. Terdapat peningkatan denyutan jantung dengan peningkatan kadar nadi.Tindakbalas negative (negative feedback) baroreceptor menyebabkan penurunan Tekanan Darah secara semulajadi.

Soalan   : Apakah kesan Raspberry Ketone terhadap  Kandungan Kolesterol?
Jawapan :Adiponectin juga akan menurunkan paras glukos dalam darah. Paras glukos yang rendah juga akan menurunkan paras Kolesterol LDL dan Triglycerides dalam darah  secara semulajadi.Individu Diabetes juga didapati mempunyai paras Adiponectin yang rendah dalam badan.

Soalan   : Apakah kesan sampingan pengambilan Raspberry Ketone?
Jawapan: Pengambilan Raspberry Ketone akan meningkat 2 hormon semulajadi ia itu Adiponectin dan Norepineprine. Norepineprine akan meningkatkan haba dalam badan.Badan akan terasa sedikit hangat dan ini akan membantu penguraian lemak. Individu disarankan mengambil banyak air bagi mengurankan haba dan juga bagi penbuangan badan ketone (keone bodies) yang terhasil dari penuraian lemak (lipolisis). Individu juga akan mengeluarkan lebih banyak peluh dari badan.

No comments:

Post a Comment